Pasek antystatyczny, czyli gumowy pasek pod samochodem

redakcja | 17.05.2021 23:13

Większość z nas spotkała się z  nieprzyjemnym odczuciem kopania (przeskoku ładunku elektrycznego) przy dotyku karoserii samochodu. 

Pasek antystatyczny w starszych samochodach pełnił rolę uziemienia, miał przynajmniej w teorii usuwać gromadzące się na karoserii takie ładunki elektryczne, żeby po wysiadaniu z samochodu karoseria nas nie kopała. 

Samochód na podnośniku, ilustracja do artykułu
Samochód na podnośniku, ilustracja do artykułu | Nestea06

Dlaczego nie używa się już pasków antystatycznych?

Dawniej pasek antystatyczny widać było praktycznie w każdym aucie, dlaczego teraz się ich nie używa? Czy paski antystateczne zostały zastąpione czymś innym?

Paski antystatyczne nie dawały sobie radę z tym, do czego były przeznaczone. Paski antystatyczne doskonale usuwają ładunki elektrostatyczne z karoserii auta, ale niestety podczas pracy samochodu elektryzuje się też ubranie i włosy osób będących w samochodach i niestety iskra przeskakuje nadal, ale teraz w drugą stronę. 

Czy warto zainstalować pasek antystatyczny? 

Jeżeli liczyć na mniejszy efekt kopania karoserii podczas wysiadania z Twojego pojazdu to nie, nie rób tego. Dodatkowo Twój samochód będzie wyglądał nieestetycznie ze zwisającym paskiem pod tylnym zderzakiem. 

Zrób to jednak, gdy chcesz, aby Twój samochód wyglądał oldschoolowo lub gdy jeździsz samochodem z poprzedniej epoki. 

Trzeba pamiętać, że paski antystatyczny nadal są używane i obowiązkowe w przypadku cystern, odprowadzaj ładunek, żeby nie powstało ryzyko zapłony paliwa podczas przelewania paliwa za pomocą przeskakującej z karoserii iskry. 

Nie przegap
Artykuły z portalu